Höga krav….

Standard

….på mig själv, ja det kan man väl säga att jag har.

Idag var jag verkligen värdelös som ryttare. Ingen känsla och allmänt hård i handen. Jag blir ju så frustrerad och arg på mig själv att jag inte rider bättre. Nu när jag är hemma sitter jag och analyserar mig själv och inser att jag nog ställer på tok för höga krav på mig själv. Jag har inte ridit min häst på ca 4 år (hon har varit utlånad) på den tiden har jag hunnit tappa alla ridmuskler, känslan för ridningen verkar också den vara som bortblåst. Nu när jag ridit en månad tycker jag att jag borde vara på topp igen, som när jag jobbade med hästar och red mellan 1-6 hästar om dagen….så är inte fallet kan jag säga! Det är bara att backa ned ett par steg på trappan och inse att jag är nybörjare igen och måste lära mig rida på nytt, men det är inte lätt när jag ställer så höga krav på mig själv……

Kommentera

