Det här med att inte svara på mejl…

Standard

Jag förundras över hur många som inte svarar på sina mejl. Jag vet att jag är ute på hal is just nu då jag själv kan vara dålig på att svara på mina mejl men då är det min privata mejl och inte en företagsmejl. Jag vet inte längre hur många mejl jag har skrivit till olika företag med diverse frågor som jag sedan aldrig får svar på. Märkligt att företag inte vill sälja sina produkter eller ha en god kundservice ut mot sina kunder. Om ett företag skriver på sin hemsida att ”Mejla oss gärna din fråga” eller ” Mejla oss så återkommer vi så fort vi bara kan” så tolkar jag det som att företagen faktiskt har en aktiv mejl, när jag då inte får svar kan jag tycka att det är otroligt nonchalant mot sina kunder eller blivande kunder.

Slutsats: Har du en mejl på din hemsida skall detta mejl besvaras annars är det bara att ta bort den och hänvisa till ett telefonnummer

Over and out hälsar åsiktsmaskinen

 

Kommentera

