Släktlunch = MYCKET Mat

Standard

Idag har vi varit på påsklunch hos Jonas släkt och det innebär MYCKET mat.
Då jag som bekant har målet att gå ned mina 10 kg  innan den 25/5 var detta prövningarnas dag och vet ni vad det gick galant…..Jejjjjjj
Jag är så stolt över mig själv då detta nog är första gången i mitt liv som jag tackat nej till god mat och det känns till och med riktigt bra.
Oartigt tycker kanske många att inte äta det man blir bjuden på, men för mig finns det bara ett mål och det är att stå emot frestelserna och tappa i vikt.

Nu ska ni få höra det enorma utbudet av mat…..

Förrätt:
Allt man kan tänka sig som tillhör påsken
Lax, ägghalvor, prinskorvar, janssons, skinka, potatis, tunnbröd, sill ja och mycket mer

Varmrätt:
Lamm med potatis, sallad, bröd och sås

Efterrätt 1:
Kladdkakemuffins med grädde och bär och kaffe

Efterrätt 2:
Påsktårta och kaffe
Godis

 

Trevligt var det i alla fall och jag gick från en släktmiddag för första gången utan att vara proppmätt….OJ vad skön känsla!

 

 

 

Kommentera

