Kan bli tajt….

Standard

Jag har ju som bekant satt upp den 25/5 som mål för min viktnedgång. Och till alla som undrar  nej det händer inget speciellt detta datum….

Tyvärr stod vågen på samma vikt i söndags som den gjorde förra söndagen, jag vet jag vet, man ska inte fokusera så mycket på vikten men nu gör jag det ändå.
Pga av det måste jag väl erkänna att det kan bli liiite tajt att hinna med om det ska vara hälsosamt också, och det vill jag ju förstås.
Jag känner mig så otroligt bra i kroppen och det är så fantastiskt….jag kommer att vara så snygg till sommaren 🙂
Synd bara att jag missade att mäta mig från början då även det säger en hel del.

Nu har jag gått ned 9 kg och det är bara 9 kg kvar……Yejjjjjjj
Rimmligt är att jag gått ned dem om ca 9 veckor vilket blir i slutet av maj början av juni.

Och ni som undrar, jag har enbart blivit mer strikt i min kost (lågkolhydratskost) vågat tacka nej till sötsaker mm om vi är bortbjudna.
Gjorde även ett längre uppbehåll men vin drickandet, ca 5 veckor, vilket även det kändes riktigt bra.
Allt handlar om att göra det du själv tror på och känner dig bra på. Det kommer alltid finnas de som är motståndare men det är bara att vara stark och tro på det du gör så får omgivningen tycka vad de vill och tro mig de tycker en hel del. Min uppfattning är att de som tycker mest är de som själva skulle behöva lägga om sin kost men inte förmår sig att göra det.
Jag brukar säga när jag får en fråga om varför vi äter en LCHF baserad kost…..Det är ingen diet det är en livsstill och det passar oss otroligt bra. Vi har aldrig tidigare mått bättre.
Skulle Björn Ferry må dåligt av denna kost och ändå kunnat prestera som han gjorde på OS i Vancouver? Skulle inte tro det….

”Vet ni inte att det är farligt?” ”Vet ni att er hjärna blir trögare?” ”Det skulle jag aldrig göra, jag klarar mig inte utan mina mackor” ”Va? avstå från söta saker, nej fy tusan”
Kommentarerna är många och de kommar att fortsätta i all evig tid….

Men alltid retar det någon, och vet ni vad, jag kan tycka att det är rätt kul.

 

Har även börjat följa http://coltingblogg.com/ läsvärt? Ja absolut….

Kommentera

