Onsdag morgon och sol

Standard

Verkligen härligt att slippa bli blöt när jag tar ut hästarna på morgonen.
Lakka som ska föla i mitten av Maj börjar se tyngre ut för var dag som går….logiskt ja…men det är först nu jag börja märka det på riktigt.
Så spännande men självklart nervöst med tanke på det vi har i bagaget samt att det är första gången för henne.
Men det är klart att allt går bra, hon är en klok häst och vi är kloka medhjälpare 🙂

Igår var jag och hämtade mitt pass hos Polisen på Arlanda.
Parkerar på deras gästparkeringen och får av någon anledning för mig att det står P-Skiva när det i själva verket står avgift…Undra vad som blev fel i hjärnan just då?!?!
Aja, i vilket fall så börjar jag ställa in P-skivan och lägger den på sin plats när en P-vakt kommer och säger ” Jag vill bara säga att jag såg när du ställde in P-skivan men det är avgift på dessa platser bara så att du inte åker på en bot”
Men herregud….hände detta på riktigt? En P-vakt som rättar mig så att jag ska slippa en bot…Jag utnämner honom till tisdagens hjälte och hade jag inte blivit så chockad av situationen hade han fått en kram.

Den som däremot fick en stor kista med rostiga spikar var killen på besiktningen.
Han hade nog vaknat på fel sida eller så hade hans tjej strejkat ett tag för han var då rakt inte på sitt bästa humör.
Framlysena var riktade max 2 mm för högt och han underkände stackars Amazonen, till råga på allt hade han en tråkig attityd…
Han frågade om jag behövde hjälp med att backa ut bilen då Amazonen är väldigt smal, läs besserwisser tonläge.
Jag tackade artigt nej och sa att jag backat förut med Amazonen.
”Du vet att det är väldigt lätt att hamna utanför i och med att den är så smal, så jag kan backa den åt dig”
Allvarligt talat, JAG KAN SJÄLV!!!

Nu ska jag ut och ha lite stalltjänst, dvs mockning. Efter det är det klippa buskar som gäller.

Kommentera

