Träningsvärk from Hell

Standard

Igår började vi tömma vår gödselstack…Äntligen!!
Vi körde iväg första lasset med det som fanns i kärran och fick handskotta ut allt då det fortfarande var lite fryst (Den har stått hela vintern)
När vi kom hem lastade jag på ett lass till och körde iväg för att tömma den på egen hand.
Väl framme på åkern höjer jag upp tippkärran och inget händer, jag säger några väl valda ord och försöker backa bromsa, backa bromsa, backa bromsa för att det kanske ska lossna av sig självt, men icke.
Det resulterar i att jag själv står och skottar ut hela gödselkärran för hand, jag kan lova att det var tungt….och så sa jag några väl valda ord igen, igen, igen och igen.
Antagligen blir det på tok för tungt, då skiten legat hela vintern och blivit rejält blöt. Tippkärran går inte heller så långt upp vilket medför att det blir en för liten lutning.
Ja ja, jag fick mig ett bra träningspass i alla fall.
Efter middagen igår kväll la jag mitt huvud på bordet och höll på att somna, men ingen rast och ingen ro…ner till stallet igen för att ta en 45 min lång promenad med G:et.
Ta in hästarna och fodra, klart 22.10
Både Jonas och jag stupade i säng och somnade nog nästan direkt.

Kommentera

