Så har det gått ytterligare en månad….

Standard

Jag har kommit fram till att jag nog är en höst och vinterbloggare.
Nu när det är sommar vill jag och kan jag bara inte sitta inomhus och speciellt inte så mycket framför datorn.

Igår kom vi hem från Norrland där vi varit några dagar för att hälsa på Jonas släkt, skönt att komma iväg lite från gården, men lika skönt att komma hem.
När vi sitter i bilen på väg hem igår och har sisådär 30 mil kvar ringer grannen Veronica och säger att alla våra hästar är lösa…..ni kan tänka er hur Jonas och jag kände oss….
Som tur var upptäckte Veronicas man att hästarna var lösa och kunde larma om det. Jag ringde till Bosse vår andra granne och han var på plats inom några sekunder.
De hade efter bara några minuter fångat in de virriga flickorna och ställt in dem i hagen hemma….det var hem de sprang…..kloka djur.
Aja, ingen skada på varken djur eller människa så tur var väl det.

Nu ska vi ut och fortsätta måla huset 🙂

Några bilder från Norrland kommer senare

 

Kommentera

